سرخط خبرها

جریان‌سازی فرهنگی ۴ ساله به‌یاد حکیم توس | اقدامات مدیریت شهری مشهد برای توسعه و بهسازی توس

  • کد خبر: ۶۷۱۲۸
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
جریان‌سازی فرهنگی ۴ ساله به‌یاد حکیم توس | اقدامات مدیریت شهری مشهد برای توسعه و بهسازی توس
اقدامات چندسال گذشته مدیریت شهری مشهد در منطقه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی سبب شده است حال وهوای مراسم بزرگداشت حکیم توس در این سال‌ها متفاوت‌تر از دهه‌های گذشته باشد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ امروز، ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است و هرساله برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت روز بزرگ پارسی زبانان، به ویژه در شهر مشهد و منطقه توس برگزار می‌شود، اما اقدامات چندسال گذشته مدیریت شهری مشهد در منطقه تاریخی توس و آرامگاه فردوسی سبب شده است حال وهوای مراسم بزرگداشت حکیم توس در این سال‌ها متفاوت‌تر از دهه‌های گذشته باشد و هرچند هنوز فضا برای کار در منطقه توس و درعین حال شناساندن شخصیت فردوسی بسیار زیاد است، اما در سال پایانی شورای شهر مشهد پازل اقدامات مدیریت شهری در این دوره برای فردوسی تکمیل می‌شود تا بنا به گفته رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد مردم شاهد باشند که اقدامات ۴ سال اخیر مدیریت شهری مشهد در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.


جریان سازی ۴ ساله

درهمین زمینه سیدمسعود ریاضی درگفت وگو با خبرنگار ما با تبریک روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با تأکید بر اینکه در ۴ سال اخیر اقدامات بسیاری برای شناساندن این شاعر به مردم ایران و دیگرکشور‌ها و منطقه تاریخی توس توسط شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری این شهر انجام شده است، گفت: امسال هم برنامه‌های متنوعی برای این روز در نظر گرفته شده است، اما در مجموع در این ۴ سال با اقداماتی که صورت گرفته است یک جریان فرهنگی پیرامون توس و فردوسی ایجاد شده و به عقیده بنده جریان سازی فرهنگی مهم‌ترین کار است.


رئیس کمیسون ویژه توسعه و بهسازی توس افزود: دراین راستا درباره شاهنامه فردوسی و توس اقدامات هنری‌ای نظیر مجسمه سازی، شب شعر، نمایشگاه‌های نقاشی، جشنواره موسیقی و حتی فیلم سازی داشته ایم و توجه هنرمندان به این کانون و هسته معطوف بوده است.
وی تأکید کرد: علاوه براین در زمینه آموزش شاهنامه نیز اتفاقات خوبی افتاده است و درعین حال جشنواره نقالی برگزار شد که آوازه آن به خارج از ایران هم رسید و در این دوره هم شرکت کنندگانی از کشور‌های فارسی زبان حضور داشتند که دیروز آخرین روز داوری این جشنواره بود.


ریاضی افزود: در حوزه معماری و عمرانی در این ۴ سال اتفاقات بزرگی رخ داده است. مسابقات معماری و اقدامات مهم عمرانی‌ای همچون ساخت جلوخان فردوسی، ساخت مسیر جلوخان به کهن دژ و ساخت مسیر جلوخان به هارونیه منطقه توس امسال را متقاوت با ۴ سال پیش کرده است.


رونمایی از ۲ مجسمه و افتتاح مسیر جلوخان به هارونیه

وی ادامه داد: برای روز فردوسی امسال هم از سوی شهرداری برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که مهم‌ترین آن‌ها رونمایی از ۲ مجسمه رستم و سهراب و رستم دیزبند و همچنین افتتاح مسیر پیاده جلوخان به هارونیه است که این مسیر به صورت زیبایی طراحی و ساخته شده است.
این عضو شورای شهر مشهد افزود: همچنین امروز شب شعری نیز به مناسبت روز فردوسی داریم و البته دیگر رویداد‌های درنظرگرفته شده برای این روز نیز برگزار می‌شود.


ریاضی در پایان با بیان اینکه اقدامات انجام شده مدیریت شهری مشهد در منطقه تاریخی توس در ۴ سال اخیر، نسسبت به ۵۰ سسال اخیر بی سابقه بوده است، تأکید کرد: این اقدامات سبب می‌شود فرزندانمان بیشتر از پیش با شخصیت فردوسی آشنا شوند و امیدواریم این اقدامات هنری و عمرانی که در این چند سال در توس رخ داده است با پایان کار شورای پنجم به اتمام نرسد و در دوره‌های بعدی نیز شاهد توسعه هرچه بیشتر منطقه تاریخی توس باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->